Praktische Informatie
Terra X

Op deze pagina vind je alle praktische informatie over het evenement, zoals locatie, tijden en faciliteiten.

Locatie

Onze evenementen vinden plaats op het scoutingterrein de Ada’s Hoeve te Ommen: 
Zwolseweg 17, 7731 BC Ommen

Het terrein is goed te bereiken met de auto of met de trein. Het is ongeveer 15 minuten lopen vanaf Station Ommen. Neem hiervoor de binnendoorweg via Het Laar.

Parkeren

Het terrein heeft twéé parkeerplaatsen; de stenen parkeerplaats en de gras parkeerplaats.

De stenen parkeerplaats, die klein en betegeld is, staat bij de receptie en is alleen bestemd voor laden en lossen. Hier kan je ook trekkarren vinden, om je spullen op te laden. Je mag namelijk niet met je auto het terrein op. Na het laden moeten moet je auto direct naar de gras parkeerplaats gebracht worden. Na het lossen van je spullen moet de kar direct terug naar het hok.

De gras parkeerplaats is groter en niet betegeld. Hier mag je auto het hele weekend staan.

Carpoolen

We moedigen onze community aan elkaar te helpen met carpoolen. Plaats hiervoor een oproep in het daarvoor bestemde kanaal op onze Sinder Events Community Discord!

Terreinregels

Omdat wij te gast zijn op het terrein, dienen wij ons aan de terreinregels te houden. Deze kan je hier vinden.

Huisregels

Op al onze evenementen gelden dezelfde huisregels. Deze kan je hier vinden. 

Kamperen

Op onze evenementen bestaat de overnachting uit kamperen. Hiervoor moet je zelf een tent regelen. Gezien het wisselvallige weer van Nederland, raden we deelnemers aan om goed voorbereid te zijn op kou en regen. Mocht je er tijdens het evenement achterkomen dat je te weinig warme slaapspullen hebt meegenomen, kom dan bij de incheck langs, waar we een bak hebben staan met extra (gedoneerde) slaapspullen.

Kamperen op onze evenement kan Uit Spel en In Spel.

Uit Spel Kamperen

Elk evenement wijzen wij een veld aan waar jij je tent neer kan zetten. Dit veld is geen onderdeel van het spel en hier kan je in alle rust kamperen. Een plek op het Uit Spel kampeerveld hoef je niet aan te vragen.

Figuranten kamperen altijd Uit Spel. Voor hen is een apart veld, achter de schermen. Welk veld dit is, wordt per editie door de organisatie bekend gemaakt!

In Spel Kamperen

Wij bieden spelers ook de optie om in In Spel hun tent neer te zetten en dus in het spelgebied te overnachten. Elke editie van Terra X is er een aangewezen locatie voor het In Spel kampement. Het is dan wel nodig om een tent te hebben die passend is voor de Vervallen Wereld. Twijfel jij of je tent geschikt is? Neem dan contact met de organisatie. Mochten wij de tent niet geschikt vinden, dan word je op de Uit Spel kampeerplaats geplaatst. 

Een kampeerplek in het spelgebied moet altijd van tevoren aangevraagd worden (zie volgend punt).

Wij moedigen deelnemers aan hun In Spel tent ook van binnen passend aan te kleden, zodat deze van binnen ook onderdeel van het spel is. Wil jij dat je tent van binnen Uit Spel is en dus niet door personages betreden mag worden, hang dan een rood lintje aan de ingang.

Kampement aanvragen

Wie in het spelgebied wil kamperen, moet van tevoren het kampement aanvraag formulier invullen. Deze wordt een paar weken voor elk evenement op de Community Discord gedeeld, in het update kanaal van het desbetreffende evenement. 

Daar vul je in met hoeveel tenten je wil staan, of je een vuurplek wil en (afhankelijk van het evenement) je een voorkeur voor een locatie hebt. Gebaseerd hierop maakt de organisatie een indeling. Deze zal kort van tevoren gedeeld worden, zodat je weet waar jouw kamp komt te staan.

Toiletgebouwen en douches

Op het terrein zijn voor ons drie toiletgebouwen beschikbaar. Twee daarvan staan in het spelgebied en zijn voornamelijk voor de spelers. De laatste staat ‘achter de schermen’ en is alleen voor figuranten en organisatie. 

Wij verwachten van alle deelnemers dat zij er zorg voor dragen deze netjes achter te laten. Dit geldt extra voor deelnemers die deze gebouwen gebruiken om bijvoorbeeld grime aan te brengen.

Elk toiletgebouw heeft ook enkele douches. Deze gebruiken 50 cent muntjes, dus zorg dat je daar een aantal van meeneemt! Als je dit niet bij je hebt, kun je deze ook bij de Incheck ophalen.

Catering

Eten en drinken zitten niet bij de ticketprijs inbegrepen. 

In het centrale dorp in het spelterrein wordt een ‘taveerne’ opgezet, waar je In Spel eten en drinken kan bestellen. Dit kan d.m.v. barkaarten, die je bij de de Incheck kan kopen. Het bedrag van je bestelling wordt op deze kaart afgevinkt. 

Er is natuurlijk koffie, thee en fris aanwezig. Verder zijn er snacks en opties voor ontbijt en lunch. De opties voor avondeten zijn afhankelijk van de bezetting van het bar- en keukenteam dat weekend; houd hiervoor de informatie op de website en Discord in de gaten. Ook is er bier, wijn en mede voor 18+ deelnemers. Sterke drank is bij onze niet toegestaan. Hier wordt streng op gecontroleerd.

Wil je van tevoren het menu zien? Hou dan de organisatorische updates op onze Sinder Events Community Discord goed in de gaten!

Verloop van het weekend

Wij houden de volgende tijden aan voor het verloop een editie van De Dwaler. Het kan zijn door omstandigheden dat sommige dingen anders lopen of uitlopen. Hiervan word je door de organisatie op de hoogte gehouden.

Vrijdag

10:00

De eerste organisatie is aanwezig. Het op- en afbouwteam verzamelt en begint aan de opbouw

Welkom

11:00

Vanaf nu zijn de eerste deelnemers welkom. Deelnemers kunnen hun tent opzetten. In Spel tenten moeten eerst gemeld worden bij de organisatie.

Check-in

15:00

De Incheck wordt geopend. Vanaf nu kunnen deelnemers zich inchecken.

Intro

19:00-20:00

Alle deelnemers verzamelen in het centrale ‘dorp’ voor een ‘intro praatje’ door het team. Een belangrijk moment om samen met evenement in te luiden.

Figuranten

19:30-20:30

Alle figuranten verzamelen achter de schermen bij de figuranten tent, voor het ‘figu praatje’. Hierna krijgen de figuranten direct hun rollen.

start

20:30-21:00

Het spel start op. Het spelgebied is nu In Spel. Bestaande personages kunnen beginnen met spelen en de eerste figuranten gaan het spel in. Nieuwe deelnemers en deelnemers die een nieuw personage spelen melden zich bij de SL, voor een korte introductie, om daarna ook het spel te betreden.

stop

24:00-04:00

Tussen 24:00 en 01:00 sluit de Incheck. Daarna stopt het spel niet! Tussen 02:00 en 03:00 zullen de laatste (grote) spelmomenten plaatsvinden, maar kleinere spelmomenten of individuele figuranten kunnen daarna ook nog in het spel komen. Rond 04:00 rondt dit ook af. Het spelgebied blijft In Spel.

Zaterdag

Opstarten

10:00

Uiterlijke moment dat alle teamleden en figuranten wakker zijn. Opstart begint.

incheck open

10:30-11:00

De organisatie opent de Incheck en begint met spel faciliteren. De eerste figuranten gaan het spel in.

De hele dag bestaat uit spelen. De organisatie neemt rond lunch en avondeten pauze. Figuranten kunnen dan ook achter de schermen of in het spelgebied eten.

stop

24:00-04:00

Tussen 24:00 en 01:00 sluit de Incheck. Daarna stopt het spel niet! Tussen 02:00 en 03:00 zullen de laatste (grote) spelmomenten plaatsvinden, maar kleinere spelmomenten of individuele figuranten kunnen daarna ook nog in het spel komen. Rond 04:00 rondt dit ook af. Het spelgebied blijft In Spel.

Zondag

Opstarten

10:00

Uiterlijke moment dat alle teamleden en figuranten wakker zijn. Opstart begint.

incheck open

10:30

De organisatie opent de Incheck en begint met spel faciliteren. De eerste figuranten gaan het spel in.

De ochtend en middag bestaat uit spelen. De organisatie neemt rond lunch pauze. Figuranten kunnen dan ook achter de schermen of in het spelgebied eten.

Einde

15:00

De beoogde eindtijd van het spel. Het evenement wordt afgesloten met een centraal eindpraatje van het team. Hierna verwachten wij dat alle deelnemers hun tenten en kampen opruimen. Het op- en afbouwteam begint direct mogelijk met afbouwen.

Let op: op de november editie stopt het spel eerder vanwege het beperkte daglicht. Dit zal van te voren nog bekend gemaakt worden.

Wij moedigen alle deelnemers aan om een half uurtje te helpen met opruimen, zodat ook de vrijwilligers op tijd naar huis kunnen!