Ekyo is een ‘gesloten setting’. Dat betekent dat niet alles past in de spelwereld. Toch kan je qua kostuum richting een hele boel kanten op op Ekyo! Alles van oude pilotenpakken tot historische jurken passen binnen de setting. Gezien de setting vrij modern is, kan je veel kostuumelementen mogelijk zelfs tweedehands kopen. We hanteren namelijk een visuele stijl die matcht met die van onze wereld tussen pak ‘em beet het jaar 1850 en 1920.
Omdat wij toegankelijkheid belangrijk vinden (en omdat we geen historische LARP zijn) zijn we niet heel streng wat betreft of een kostuum volledig passend is bij het tijdsbeeld van Ekyo. Toch vinden we het wel heel fijn als spelers proberen deze richtlijn na te streven. Op die manier kunnen we namelijk de LARP samen met iedereen visueel zo kloppend mogelijk maken.
Kijk hier voor inspiratie, tips en richtlijnen voor je kostuum!
Iets wat we wel graag willen voorkomen zijn typische ‘steampunk’ elementen. Denk hierbij aan tandwielen, gloeilampen en barometers waar ze niet logischerwijs horen - maar ook de typische ronde veiligheidsbrillen als het niet logisch is dat je personage dit draagt. Dit is simpelweg niet een visuele stijl die wij nastreven.
Ook zien we graag geen jeans omdat dit snel vloekt met de visuele stijl. Jeansstoffen worden simpelweg snel geassocieerd met moderne kledingstijlen. Denk eerder aan ouderwetse pantalons, rijbroeken, of pakbroeken.
Technologie binnen de setting is erg vergelijkbaar met die uit onze wereld, alhoewel heel erg ouderwets. De regel die we voor in-spel technologie hanteren is om uit te gaan van dat alles mag dat commercieel beschikbaar was vóór het jaar 1900 uit onze wereld. Zo passen bijvoorbeeld grote tafelradio’s wel, maar plastic of gasmaskers niet. Het kan zo zijn dat we hele bijzondere technologie binnen de LARP introduceren die niet bestaat in onze wereld. Dit zijn uitvindingen waar magie en technologie binnen de wereld van Ekyo versmelten. Hier mag je alleen niet zelf het spel mee in komen tenzij dit goedgekeurd wordt in overleg met spelleiding.